Triobet ennustab Eestile Eurovisioonil viiendat kohta

Elina Born ja Stig Rästa

FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

Teisipäeval, 19. mail toimunud Eurovisiooni esimeses poolfinaalis laulsid Elina Born ja Stig Rästa Eesti finaali. Nende laulu «Goodbye to Yesterday» peetakse küll üheks favoriidiks, kuid ennustusportaal Triobet siiski Eestile esikohta ei ennusta.

Ennustusportaali Triobet koefitsientide alusel võidab laupäeva õhtul peetava Eurovisiooni finaali Rootsi esindaja Måns Zelmerlöw lauluga «Heroes». Samas leiavad Triobeti analüütikud, et võiduvõimalus on ka Itaalial, Venemaal ja Austraalial.

Elina Borni ja Stig Rästa laulu «Goodbye to Yesterday» võidukoefitsient on paremuselt viies. Veel paar nädalat tagasi oli see aga paremuselt kolmas.

«Kõige rohkem panustavad Eesti võidu peale eestlased. Samas panustavad ka teiste riikide elanikud just oma riigi võidule – näiteks lätlased panustavad Läti eurolaulule. Sellisel juhul ei ole oluline koefitsient, vaid suur soov oma kodumaa peale panustada. Tihti panustatakse ka selle peale, et riik jõuab parima kolme või kümne sekka,» rääkis Triobeti Balti riikide ja Venemaa turundusjuht Kaido Ulejev.

Ulejev lisas, et kihlveokontorite võidukoefitsient ei pruugi aga näidata seda, kes tegelikult võidab.

«Näiteks kui 2006. aastal võitis Soome esindaja Lordi looga «Hard Rock Hallelujah» ja siis oli koefitsient algselt 50. Sama lugu oli ka eelmisel aastal – esialgu oli Austria koefitsient üle 40 ning keegi ei oleks osanud eeldada, et Conchita Wurst võidab. Küll aga tõusis finaalis Austria koefitsient 4.0-ni,» tõi Triobeti turundusjuht näiteid.

Keskmine summa, mida Eurovisioonil panustatakse on kümme eurot. Sel aastal on paljud panustanud üle saja euro, kuid üüratuid panuseid ei ole veel Triobeti kinnitusel mängu tulnud.

«Tavaliselt tulevad kõige suuremad panused paar tundi enne finaali toimumist. Üks suuremaid panuseid oli 2012. aastal, kui Rootsi esindaja Loreeni loo võidule panustati 1000 eurot 2,70 võidukoefitsiendiga,» rääkis Ulejev.

Ulejevi sõnul on kihlveokontorites Eurovisiooni peale panustamine muutunud väga populaarseks ning seda võib võrrelda isegi UEFA Meistrite Liiga Finaaliga, kus paljud tahavad proovida panustada kas korra või kaks. Kui tavaliselt panustavad kihlveokontorites pigem mehed, siis Eurovisiooni ajal tõuseb panustamine ka naiste seas.

Eurovisiooni finaali ennustamine on populaarne nii Eestis, teistes Balti riikides, Skandinaaviamaades kui ka Venemaal.